Dodany: 2010-09-03 13:59:58

Historia marketingu internetowego sięga mniej więcej roku 1990. Wtedy właśnie nastąpił instensywny rozwój rynku komputerowo – internetowego. Pierwsze strony internetowe były bardzo proste i nie trafiały do zbyt dużej ilości użytkowników. Z czasem zaczęły tworzyć się duże korporacje reklamowe, które były podstawą marketingu internetowego.

 

Marketing internetowy był odpowiedzią na zapotrzebowanie ludzi. Sięgali oni do internetu coraz częściej i oczekiwali, że znajdą tam wszelkie ineteresujące ich informacje. Obecnie nikt nie wyobraża sobie jakiejkolwiek kampanii reklamowej, gdzie nie zostałby wykorzystany marketing internetowy. Specjaliści tweirdzą, że jest on najlepsza i najskuteczniejsza formą reklamy, chociaż ta gałąź rynku marketingowego nadal pozostaje niedoceniona.

 

Na marketing internetowy składają się zabiegi takie jak: reklama "pay per click", email marketing, reklama banerowa. Reklama "pay per click" opiera się na zasadzie płatności za rzeczywisty odbiór reklamy przez użytkownia – kliknięcie. Zleceniodawca płaci za ilość odsłon swojej strony, które został ywygenerowane poprzez kliknięcie w baner reklamowy. Email marketing polega na zorganizowaniu reklamy, która zostanie rozesłana do odbiorców za pomocą wiadomości e-mail. Reklama banerowa polega na wstawieniu banera reklamowego w miejsca często odwiedzane przez ludzi..

Dodaj nowy komentarz do artykułu Czym wyróżnia się marketing internetowy
Nick: